Tilki SEO
SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sık sık kullanılan iki fehva. Ancak bu iki fehva konuya hakim olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online kırmızıışdataş firmaları ve internetten satış fail e-kâr siteleri midein nazik olan bu iki fehva, yeni kitlelere erişebilmek ve pazarda öne çıkabilmek namına önemlidir. Her iki fehva da web sitelerinin arama motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı evet, ama aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu tasarmızda çağ çağ birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı beş altı henüz harishava ve beraber inceleyelim.
SEM: Kontrol Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türki olarak Kontrol Motoru Pazarlaması, markaların arama motorları üzerinde henüz görünür ve henüz ulaşılabilir olması midein meydana getirilen çkırmızıışmalara denir.
Kontrol motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, arama motorlarında ücretli reklam havaı gerçekleştirilerek web sitelerinde trafik enseışı çalışmalemlerinin bütününe denir. En popüler ve kesif kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Marka bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çkırmızıışma olan SEM, müşteri kitlesini yükseltmek açısından da epey önemlidir. Hassaten SEM çkırmızıışmaları ile trafiğinizi enstantane ilave şansı yakalayabilirsiniz.
Kontrol Motoru Optimizasyonu olarak da malum SEO çkırmızıışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çkırmızıışmalardır. SEM sınırlı bir bütçe midein maruz reklamları kapsarken SEO çkırmızıışmaları sınırlı anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde kılmak midein meydana getirilen çkırmızıışmalardır. Elkızı, bu hakkındalaştırmayı beş altı henüz harishava.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çkırmızıışmaları arasındaki ayırt; fevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belirli bir ücret hakkındalığında, SEO’nun ise mideerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde örgülabilmesidir. Doğrusu SEO midein en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi midein yeni bir ödeme örgülmaz.
Bunun haricinde bir önemli ayırt da hızdır. SEM çkırmızıışmalarında sonucu henüz hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi kısaca müddet içerisinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çkırmızıışmaları ise uzun soluklu çkırmızıışmalardır. SEO çkırmızıışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri etap etap yapmalkaloriız.
Bu iki dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir öbür önemli ayırt da doğallıktır. SEM çkırmızıışmaları ücretli reklam çkırmızıışmaları başüstüneğu midein doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çkırmızıışmalarında bu durum değişikdır. SEO çkırmızıışmaları henüz natürel icraatı kapsar ve sitenize henüz uzvi bir trafik rahatışı sağlamlar.
Bu iki fehva, mideerik itibarıyla da çeşitleme gösterir. SEO çkırmızıışmalarındaki mideerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Doğrusu henüz çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çkırmızıışmalarında ise nişane henüz ticari başüstüneğu midein mideerikler SEO çkırmızıışmalarındaki gibi olmayabilir.
Ancak bu ummak bileğildir ki SEM mideerikleri kalitesizdir. Sadece iki fehva arasındaki mideerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Hassaten belirtmekte yarar var: Bu iki kavramdan biri diğerinden henüz dobra evet da henüz üstün bileğildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve gereksinimlerine bakılırsa ikisinden bile faydalanılabilir.
Makalemızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam kılmak istiyorsanız Pandemi Sürecinde Değişen Yoğaltıcı Davranışları: Sayısal Transformasyonün Yükselişi tasarmıza geçebilirsiniz.